• وبلاگ : بر بساط نكته‌دانان...
  • يادداشت : معماي هويدا
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + جيغ و جار حروف 
    بله. اينجام http://search.dadegan.ir/ حرف شما رو تاييد مي‌کنه.
    هم با «دادن» مياد و هم با «کردن».
    + جيغ و جار حروف 
    «استعفا نکرده است»؟
    استعفا معمولا با فعل «دادن» مياد.
    نيست اينطور؟
    پاسخ

    دقت نکردم. ظاهرا هر دو کاربرد دارد. ولي به نظرم استعفا کردن با ريشه عربي فعل هماهنگ تر است.
    + از رفقاي شما 
    جناب حقاني آيا در اين کتاب لواط کردن جناب هويدا با يک پسر آمده است؟ يا اين مطلب آمده که بهائي ها زير عَلَم وي سينه مي زدند و در ايران شيعي به راحتي به همه امتيازات و اختيارات دسترسي پيدا مي کردند؟ و يا اينکه در اين کتاب آمده که هويدا چرا و چگونه سيزده سال نخست وزير بود؟ آيا غير از اين بود که وي نوکر آمريکا و اسرائيل بود؟ همه اين خدمت هاي جناب هويدا به يهودي ها و بهائي ها در مقابل ساده زيستي وي ـ اگر درست باشد و شما هم مدرکي ارائه نکرده ايد ـ چيزي نيست.
    پاسخ

    تقريبا درباره همه مسائل فوق در کتاب بحث شده و اتفاقا مجبور شدم به خاطر همان مساله غير اخلاقي به منابع ديگر هم رجوع کنم و روشن شد که اساسي ندارد. درباره بهايي بودن هم بحث شده و نويسنده معتقد است که هويدا رسما بي دين بود نه بهايي. درباره آمريکا و اسرائيل همه کساني که در تاريخ پهلوي کار کرده اند قبول دارند که هيچ کس به جز شاه نقشي ندارد. و جالب است که شما دوستان چقدر حساسيد که شخصي که به هر دليل منفور ماست حتي يک نقطه سفيد در زندگي اش نباشد. ساده زيستي از نظر من مساله مهمي نيست که اينقدر براي برخي حساسيت زا شده من قبلا چيزهايي دراين باره شنيده بودم برايم جالب بود. ساده زيستي و بي تعلقي هويدا به مظاهر زندگي دنيوي نکته اي روانشناختي دارد که در کتاب آمده است. به جاي پرسيدن اين سوالها از من ميتوانستيد کتاب را بخوانيد.
    ساده زيستي هويدا !
    با اون پيپ و دستمال گردانها و ...
    حالا با مهستي ، هايده ووو بمونه !
    خوبه من بيست و شش ساله بودم كه انقلاب پيروز شد ! و ديده ام اون چيزا رو با چشم خودم !
    پاسخ

    ما البته نديديم. ولي از کساني که ديده بودند شنيديم.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ شنبه 93 اسفند 9 نوشته شما با عنوان معماي هويدا برگزيده شده و در جايگاه پيوندها در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب هما . ص و دبير سرويس آن كشتي نجات ما بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.