• وبلاگ : بر بساط نكته‌دانان...
  • يادداشت : گل يا شمشير؟ كدام يك علي است
  • نظرات : 2 خصوصي ، 7 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    برادر عزيز

    جوابتون رو يه دفعه دادم!ولي اين بار بلندتر مي‌دهم.

    از ائمه شنيده ايم : المؤمن كيس! شما بهتر از من معني اين حرف رو مي فهميد! هيچ لزومي ندارد هر چيزي رو كه داريم، تو بوق كنيم كه... ؛ هر چيزي رو كه نبايد گفت ، آن هم چيزي كه فقط در مرحله تحقيقات است ! به قول يكي از اساتيدمون :«...آقا اگه پرسيدند شما بمب هسته اي داريد ! ما ميگيم به اين دليل و اين دليل نبايد داشته باشيم! به اين دليل و اين دليل و... هم بايد داشته باشيم؛ حالا اگه پرسيدند آقا شما داريد يا نه! ديگه نبايد كه گفت! اون هم به دشمن!»

    ببينيد در مورد انرژي هسته اي هم بذاريد روشن تر بگم :

    با توجه به اينكه ابر قدرت هاي جهان اصلا علاقه اي به پيشرفت ما نداشته اند وندارند و نخواهند داشت! بلكه علاقه دارند كه ما عقب بمانيم و دست ياري به سوي آنها دراز كنيم. اگر در همان بدو امر همه چيز را مي فهميدند به هيچ وجه اجازه تحقيقات را به ما نمي دادند چه برسد به داشتن انرژي هسته اي! به نظر شما غير از اينه!

    برنامه ريزي در اين زمينه بصورت مخفي بود و قرار بود در آبان 84 جشن دست يابي فناوري هسته اي برگزار شود ؛ اما به دليل لو رفتن نه اعلام رسمي ! اين برنامه به هم خورد .

    بودجه اين تحقيقات مخفي بود و در بودجه كل منظور مي شد ؛ اما چه شد كه همه برنامه ريزي ها به هم خورد و ما مجبور به تعليق تحقيقات به مدت دو سال شديم!؟!؟

    بگذاريد بهتر بگويم : چطور يك كار مخفي با بودجه مخفي كه قرار بود بعدا اعلام شود، به تعليق رسيد؟ جواب روشن است: اين تحقيقات لو رفت ؛ بله لو رفت ؛ از كجا؟ از كابينه جناب آقاي خاتمي! اين يك حقيقت تلخ است ! نمي گويم آقاي خاتمي لو داد ؛ نه! اشتباه نكنيد! اما آقاي خاتمي به كساني اعتماد كرد و كساني را در كابينه راه داد كه اين پرونده و مداركش را به بيگانگان رساندند.

    شما برگرديد و اخبار را بخوانيد ؛ بعد از اعلام توسط بيگانگان و ارائه مدارك ، ايران انكار نكرد ؛ بلكه اعلام كرد! و مجبور به پذيرش تعليق شديم!

    اينكه شما مي گوييد تصميم رهبري اين بود ، درست! بله ! تصميم رهبري بود! اما چه كساني ايشان را به اين تصميم رساندند؟ رهبر امام است ؛ پدر ملت است! با اتكا به رفتار و نظريات و اعمال دولت و ملت تصميم گرفتند! ما بايد براي رهبري زمينه تصميم را فراهم كنيم!

    حضرت امام خميني هم تصميمات بسياري رو گرفتند ، تصميماتي كه اطرافيان باني و باعث آن بودند ؛ مثل انتخاب بازرگان ، انتخاب بني صدر ، سكوت در برابر انتخاب قائم مقام رهبري ؛ اينها تصميمات رهبري و امام وقت بود اما بعد از مدت امام در فرمايشات خودشان فرمودند كه نظرشان اين نبوده! حكم امام با مردم متفاوتند؛ امام تصميم مي گيرد بر اساس شرايط اطرافيان و مردم ؛ مردم تصميم سازند و امام تصميم گير!

    التماس دعا

    + مسافر 

    سلام!

    كي گفته كه اين يك سياسته كه ما هرچي داريم بايد رو كنيم؟؟؟

    تو قرآن؛خود خداوند در جنگها چي ميگن؟مؤمنين كم بودند ولي خداوند زياد نشونشون ميده!!!!يعني همه چيز رو رو نمي‏كنه!اصلاً‏لزومي وجود نداره!اينكه سياست نيست!عين بي سياستيه!

    اينكه ما هرچي داريم رو صاف بزاريم كف دست اين غربيها...

    سلام!

    لطف كرديد كه به كوله پشتي سر زديد!

    درسته كه تعليق سياست نظام بود ولي اصلاً‏چرا اتفاق لفتاد؟؟

    به خاطر لو رفتن قضيه بود.ديگه نمي شد كاري كرد!

    شما انتظار داشتيد رهبري چي كار كنه؟؟؟

    پيروزي غرور آفرين حزب الله بر شما و همه مبارك باد

    اقاي حقاني سلام

    سلامتي ،سربلندي و توفيق براي شما ، ارزو مي كنم .

    بابا وبلاگت رو درست كن اعصابمون خرد شد.

    يك فونت و اندازه درست و حسابي انتخاب كن و تمام سطرهات رو هم از طرفين صاف كن ديه.

    دِسِّت دِرد نِكِنِه.

    خودافظ

    سلام.سوال جالبي است.البته نه در حوزه كلام و فلسفه.بيشتر مربوط به فضاي فرهنگي و اجتماعي جامعه است.اگر اين سوال سي سال پيش مطرح مي شد قطعا جواب متفاوتي داشت.هر چند در وصف شمشير زنان صدر اسلام از زبان امير مومنان چنين آمده است:" همانا بصيرتها و انديشه‏ هاي روشن و حساب شده خود را بر شمشيرهاي خود حمل مي‏كردند " .( نهج البلاغه خطبه 148) و هميشه شور و شعور با هم ترويج و تشويق شده اند اما بر شور زياد بايد گريست و بر شعور خرد و كم نيز بايد ناليد و انديشيد.از لطف شما صميمانه سپاسگذارم.از ايت الله سبحاني هم براي ما بنويسيد.تاليفات و نوشته هاي جديد.راستي آپديت هم كردم.يا علي