• وبلاگ : بر بساط نكته‌دانان...
  • يادداشت : سگ يا شيعه؟
  • نظرات : 2 خصوصي ، 10 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام اينکه شما متوجه ان نميشي دليل نميشه که خيلي بد باشه يا بي ربط باشه. شايد مقام شما اينقدر بالا باشه که بشي وزير يا معاون امام معصوم(ع) ولي اگه منو با اين همه گناه سگ در خونشون هم قبول کنند افتخاري ميکنم که هيچ پادشاهي موقع تاج گذاريش نکنه. سگه در خونشون ميشم که راحت اجازه داشته باشم مخالفاي امام معصوم (ع) رو پاره کنم عين اون عمر و ابوبکر ولد الزنا رو.
    پاسخ

    مساله شخصي نيست که من بخواهم يا نخواهم يا مقام چه کسي چه مقدار است. مساله اين است که اهل بيت براي اين نيامده اند که کسي را به عنوان سگ همراه خودکنند بلکه امده اند انسانها را تعالي ببخشند و به مقام عبوديت حق برسانند
    + بنده خدا 

    قال علي (ع) : طوبي لمن كان عيشه کعيش الکلب ففيه عشرة خصال فينبغي ان يکون کلها في لمؤمن.

    اميرالمؤمنين (عليه السـلام) مي فرمايند: خوشا به حال کسي که زندگيش مثل زندگي سگ باشد!!! در سگ ده خصلت پسنديده است که مؤمن به داشتن آن سزاوارتر است.

    الف) ليس له مقدار بين الخلق و هو حال المساکين.

    سگ در ميان مردمان ، قدر و قيمتي ندارد که اين حال «مساکين» است.( مؤمن به دنبال شهرت و انگشت نمائي نيست )

    ب ) ان يکون فقيرا ليس له مال و لا ملک و هو صفة المجردين.

    سگ مال و مِلکي ندارد که اين صفت «مجردين» است.( مؤمن به دنيا دلبستگي ندارد )

    ج) ليس له مأوي معلوم و الارض کلها له بساط و هو من علامات المتوکلين.

    خانه و لانه اي مشخص و معيني ندارد و هر جا كه رود همان جا را خوابگاه خود سازد و همه زمين بساط اوست كه اين از نشانه هاي «متوکلين» است.( مؤمن به فکر ويلا و برج هاي سر به فلک کشيده نمي باشد).

    د ) ان يکون اکثر اوقاته جائعا و هو من علامات الصالحين.

    اغلب اوقات گرسنه است و اين عادت «صالحين» است.( مؤمن شکم پرست و هميشه به فکر شام و نهار الوان نمي باشد ).

    ه) ان ضربه صاحبه لا يترک بابه و هو من علامات المريدين . اگر صد ضربه تازيانه از صاحب خودش بخورد، در خانه او را رها نمي کند و اين صفت «مريدين» است.(مؤمن به اين و آن دست دراز نمي کند).

    و ) لا ينام من اليل الا القليل و ذلک من اوصاف المحبين.


    پاسخ

    اين روايت هيچ سندي ندارد و قديميترين منبعي که آن را دارد مربوط به صد سال اخير است.
    + بنده خدا 

    شبها به جز اندكي نمي آرامد و اين از صفت هاي «محبين» و دوستداران است.(مؤمن شبها براي آخرت کار مي کند، نه پاي تلويزيون و... ).

    ز ) انه يطرد و يخفي ثم يدعي فيجيبو و لا يحقد و ذلک من علامات الخاشعين.

    رانده مي شود و ستم مي بيند ولي اگر او را بخوانند بدون دلگيري بر مي گردد و اين از علامت هاي «خاشعين» و فروتنان است.(مؤمن کينه توز نيست ).

    ح ) يرضي بما يدفع اليه صاحبه و هو حال القانعين.

    به هر خوراك كه صاحبش به او مي دهد و راضي است و اين حال «قانعين» است.( مؤمن بد خرجي و اسراف نمي کند ).

    ط ) اکثر عمله السکوت و ذلک من علامات الخائفين .

    بيش تر لب فروبسته و خاموش است و اين از علامت هاي «خائفين» است.(مؤمن هميشه خدا ترس است ).

    ي ) اذا مات لم يبق منه الميراث و هو حال الزاهدي .

    وقتي مي ميرد ارثي از او باقي نمي ماند و اين حال «زاهدين» است.( مؤمن براي ورثه مال جمع نمي کند). ( از كتاب لئالي الاخبار ج 5 – ص 387- 388 )

    + حسن 
    با سلام
    درخصوص زندگاني خواجه نصيرالدين طوسي آورده اند:
    پس‌ از مرگ‌ بر وصيت‌ او رفتند و در کاظمين‌ دفنش‌ کردند و در جلوي‌ لوح‌ مزارش‌ اين‌ آيه‌ را نقش‌ کردند که: «و کلبهم‌ باسط‌ ذراعيه‌ بالوصيد = و سگشان‌ دو دست‌ خويش‌ بر درگاه‌ گشاده‌ است.»

    انا كلب الرقيه افتخارم همينه

    حتي سگ بودن براي حضرت رقيه مقام ميخواهد كه شايد ما نداشته باشيم

    سخني از استادم سيد جواد ذاكر

    + مرتضي 
    من با اين حرفت به شدت مخالفم و معتقدم كه عده ي كمي از دوست داشتن و ادامه دادن راه امام حسين فقط شاراپ شوروپشو بلدن و دارن با اشتباهشون به گمراهي خودشون دامن ميزنن و به گمراه شدن ديگران كمك ميكنن شايد هم از روي آگاهيه و توطئه دشمناست كه خيلي هم از عقل دور نيست راستي اسمت رو ننوشتي ولي اگه يه ايميل بهم بزني يه راهنمايي ازت مي گيرم فكر كنم بتوني به من كمك كني منتظر ايميلت هستم خواهش دعا يا علي مدد...
    سلام ...كاملا درست است .... اما به اين انحرافات بال و پر داده شده و اينجا و آنجا مورد تبليغ و افتخار است ....دينداري كار سختي است و گاهي در شبهاي قدر بيش از آن كه خدا ياد شود از علي ياد مي كنيم ... مقام علي بزرگ تر از اين حرفهاست ولي غلو و افراط چيز ديگري است .... كسب شخصيت ديني از راه درستكاري و صدق و تقوا و مردانگي و گذشت و خير خواهي هم خودش شايد مورد نقد باشد ( از جهت ابعاد دنيوي قضيه و احتمال ريا )‏ولي باز اين كاري بسيارسخت و دشوار است اما با چهار تا آش نذري وچند روضه و چند سينه و دسته زني افراد براحتي به همان شخصيت و محبوبيت ديني مي رسند كه مراجع قم رسيده اند و گاهي از انها هم جلوتر مي زنند .. امروزه كمك هايي كه مردم به دستجات عزاداري مي كنند و دولت نيز 12 ميليادر تومان به آن اضافه كرد بسياربيشتر از همه وجوهات شرعي است كه به فقها پرداخت مي شود ...نتيجه آن كه قدرت سيد ذاكر و هلالي با همه مشكلات وانحرافاتي كه در سبك و محتواي مرثيه خواني و مداحي شان وجود دارد از قدرت مراجع بيشتر است ...اين سبب گشته كه اگر كسي نه از خود عزاداري بلكه از انحرافات و سودجويي و اكاذيب فلان مداح و رمال انتقاد كند متهم مي شود كه كافر و منحرف است يا حداقل شيعه نيست ....اما نماز نخواندن و شراب خوردن و قمه كشي و كفر گويي به ائمه و دروغ بافتن به نام آنان عيب و عار نيست ....
    سلام عليكم!
    به نكته خوبي اشاره كرديد. براي كامل تر شدن به من مراجعه كنيد!
    من به روزم: تحريفات مدرن عاشورا
    منتظرتونم... يازهرا...

    باسمه تعالي شأنه العزيز

    با سلام خدمت استاد

    همه وظيفه داريم در حد توان خود به نشر عقلانيت كه اين حقير آنرا رسالت دين مي داند ، همت گماريم ، عقلانيتي كه جزئيات را به سمت كليات سوق داده و مطمئنا در اين ميان احساسات نيز بر محوري عقلاني ارائه خواهند شد.ره آورد اين سير عقلاني محبت و غايت آن عشق به انسان كامل خواهد بود.به نكته عميقي اشاره فرموديد . التماس دعا

    1.سلام 2. از توجه بيش از حدتون ممنونم ولي احتمال اينكه چيزي فهميده باشم خيلي كمه !!! 3. همه ما به نوعي مسووليم و همه ما به نوعي روحاني در ضمن فقط روحانيا نيستن كه با پول امام زمان زندگي مي كنن . صاحب همه ما صاحب العصر و الزمانه !!! 4 . اينا شعار نيستن خيليا به اينا اعتقاد دارن 5 . ويژگي دنياي مجازي مجاز بودنشه . 6 . از اينكه به وبلاگم سر مي زنين بينهايت ممنونم اميدوارم ادامه پيدا كنه 7 . دعا واسه امتحانا هم فراموش نشه