• وبلاگ : بر بساط نكته‌دانان...
  • يادداشت : شورش عليه سنت
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    در يك كلام بايد گفت پيامبران متإخر براي اصلاح غلط ها و گندكاري هاي پيروان و روحانيون پيامبر قبلي تلاش كرده اند. مثل عيسي كه توسط علماي دين موسي به ظاهر كشته شد و دز قرآن هم بيشترين ناسزا متوجه آنهاست. با چنين توصيفي عجيب نيست كه هنوز هم كساني خود را با چه اصراري سنتي مي دانند؟ مثل خودت در پست هاي قبلي؟ و بعضي از دوستان شما كه كلمه سنت برايشان از ناموس واجب الحفظ تر است... اميدوارم روزي انديشه ورزان اين ديار به نتايج عملي افكارشان نيز پايبند باشند و الا همه اين نتيجه گيريها جرف است. چرا كه ديگر پيامبري نحواهد آمد و علما ورثه آنهايند و بايد در برابر سنت هاي دروغين بايستند و دنيا را از فساد سنت نجات دهند.

    مدتي بود سر نزده بودم زياده شد!!

    سلام

    تكمله:

    و البته معيار آنچه كه بايد نفي شود، انطباق يا عدم انطباق با وحي يا حكم عقل است و نفس سنتي بودن امور، دليل بر نفيشان نيست و نفس جديد بودنشان دليل بر ستايش ايشان نيست.

    پاسخ

    عليکم السلام ضمن تشکر منظور از سنت قديمي نيست و منظور از مبارزه با سنت ها هم نو آوري نيست لااقل من اين طور مي فهمم. و من با هر چه که سنتي است مخالفم يعني چيزهايي که توجيهشان را از سنت مي گيرند ولي اگر همان کار يا رسم يا عقيده توجيهش را از دين يا عقل بگيرد به بيان ديگر از انتخاب ناشي شود ارزشمندخواهد بود.
    + غلامحسين 

    بسمه تعالي

    سلام

    با تشكر از شما برادر عزيز

    شريف خاني