• وبلاگ : بر بساط نكته‌دانان...
  • يادداشت : رمزگشايي از يك بوسه
  • نظرات : 1 خصوصي ، 11 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + هاتف 


    سلام

    نظرات شما رو خوندم. و يك 24 ساعتي فكر كردم خوبه.

    ولي قبلا هم يادتون باشه يك جايي از خونه دوستان منبر رفتيد و تقريبا همين مطالب رو در مورد امر به معروف و نهي از منكر مطرح كرديد.

    واقعا قضاوت در مورد نظرات شما سخته. ولي فكر نميكنيد ته اين انديشه به شكاكيت ميرسه. اگر نه با چه توجيهي.

    سلام
    يادم هست با بي خدايي بحث مي کردم
    يکي از دلايلي بي خداييش را همين مساله مطرح مي کرد
    اينکه خدا معلوم نيست کجاي تاريخ است و اساسا کدام طرفي است
    و البته قطعا اين دليلش قانع کننده نبود ولي از اين مساله حکايت مي کرد که اين يحث افعال الهي انقدر ها هم راحت حل نشده و جاي تاملات جدي دارد
    يادم هست آقاي شبستري سخنراني داشتند که اشاره به اين معاني داشتند اينکه خدا خيلي زميني و مبتذل شده و تاکيد داشت خدا بايد از زمين به اسمان ها و جايگاه حقيقي اش برده شود

    پاسخ

    به نظرم بحث افعال الهي يكي از پيچيده ترين مباحث عقيدتي است و جايگاه لغزش بسياري از افراد است چه در عرصه نظر چه در عرصه عمل. منظور آقاي شبستري را نمي دانم چه بوده ولي اميدوارم بازگشت خدا به آسمان باعث خروجش از زندگي ما نشود.
    آخرش به جايي رسيد که فرعون گفت من خود خدا هستم. امروز به علت بالا رفتن شعور مردم اين امکان وجود ندارد و الا مدعيان دين، خود را خدا معرفي مي کردند. بعيد نبود.

    اختلاف امتي رحمه
    با صرفه جويي درمصرف نشانه ها به نفع خودمون موافقم ولي بايد درنظر داشت دردعواهايي که به نوعي پاي دين و لزوم حضورآن مطرح است ، طرفين يا طرف هاي دعوا به مصرف اين نشانه ها درمشروعيت بخشي به حرکت خويش و تداوم حضورشان محتاج اند چراکه ملاک مشروعيت برمعيارهاي ديني استواراست نه معيارهاي بشري شما از قيامي که اساسا برامده از انگيزه هاي ديني است انتظاري غيرازاين داريد؟
    پاسخ

    ممنون از نظر شما ولي سوال من اين است كه قيام زبيريان برآمده از انگيزه‏هاي ديني بود يا امويان؟ دقيقا من مي خواهم همين را مطرح كنم كه آيا ما همان طور كه فكر و به تعبير بهتر خيال مي كنيم واقعا رفتار مان برآمده از انگيزه‏هاي ديني است؟ با چه چيزي ثابت مي شود؟ معيارهاي ديني كه معيارهايي پيشني‏اند يا موفقيت‏ها و عدم موفقيت‏ها؟ شكست ها و پيروزي‏ها؟ كدام؟

    خيلي ممنون از اينکه سر زديد ولي آقاي حقاني فضل منظور از نظر بدهيد نظر دادن راجع به کلام حضرت علي(ع) نيست چون به قول شما نظردادن ندارد بلکه منظور نظر دادن براي هرچه بهتر شدن وب مي باشد تا جامع شود.
    nameye31nahjolbalage.blogfa.com

    خوشحال ميشم به وبلاگم سري بزنيد.منتظر نظرات شما هستم

    زيبا بنظر مي رسد.
    + سيد 
    سلام
    به نظرم قالب وبلاگ يه نموره خسته کننده شده . دهه محرم هم که گذشت لطفا عوضش کن.
    + عليرضا 

    سلام

    بسيار عالي بود.

    تشبيه و تحليل حرکت هايي که توي عاشورا اتفاق افتاده، توي شعر فارسي هميشه خوب نمود داشته است.