ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
جناب استاد ملکيان که اين سخن را گفته اند دليلي هم بر حرفشان دارند که در جزوات ديگر ايشان بايد دنبال آن گشت
به نظر من هم بديهيست که هيچ ديني قابل اثبات منطقي نيست
اتفاقا ايشان دلايل زيادي از مطالب اشتباه در قرآن در قران و روايات و تناقضهاي فراوان انها و توجيه هاي مسخره و گاه مضحک عالمان مسلمان در جزوه کلام مسيحيت ذکر مي کنند
و در جاهي ديگر مانند جزوه تعارض علم و دين به نقد راه هاي شناسائي انبيا يعني معجزه و قرائن و شواهد و تنصيص پيامبر قبلي پرداخته و مي گويند هيچ کدام عقلا دلالت بر صدق انبيا نمي کند(يعني همه براهين را نقد مي کنند)
هم چنين در باب معاد و اثبات آن(در جزوه معاد)
و هم چنين در مورد براهين اثبات خدا(در جزوه براهين اثبات خدا)
البته من حاظرم با شما بحث کرده و تمام اين موارد را نقد کنم
و نظر حضرت استاد علامه مصطفي ملکيان را به شما اثبات کنم
ايشان در جايي مي گويند:ساده لوحيست که اديان را قابل اثبات منطقي بدانيم
من سخت اين جمله را قبول دارم و به آن پايبندم
البته توجه کنيد علامه ملکيان نمي گويند پلوراليسم
خيلي با نظر دکتر سروش فاصله دارند
يعني نمي گويند همه حقند
اما مي گويند همه اديان و غير اديان يعني مثلا عرفا عالم به چيزهايي رسيده اند
اما ممکن است اوهام باشد و ممکن است درست باشد
که ما بايد با سنجش عقل و وجدان اخلاقي درستهاي ان را بيرون بکشيم

سلام. متشكرم از پاسخ‏تان و حضورتان در وبلاگم.

من با پاسخي كه فرموديد مشكلي ندارم.

فكر مي‏كنيم خودتان در بند آخر همين يادداشت به پاسخي كه مطرح كرده‏ايد، رسيده‏ايد كه لابد منظور استاد ملكيان از ورود خطا در دين، خطا در دين دو و سه باشد.

اين آدرس ما رو هم داره باشين ، يه روز به درد مي‏خوره.

http://mahdikamangir83.persianblog.com/

پاسخ

جناب كمان گيراز لطف شما ممنون نكاتي كه گفته ايد خوب است ولي بايد بين اين كه ما چرا شيعه شده‌ايم و بين اين كه كدام مذهب حق است تفاوت گذاشت نگاه درجه اول با ديد درجه دوم فرف ميكند روشن است كه بسياري و شايد همه ما به خاطر محيط شيعه شده و در ضمن خود شيفته هم باشيم ولي آيا اشكالي دارد كه همين دين و باور حق باشد حتي اگر من در روش رسيدن به ان اشتباه كرده باشم؟ اما كاملا قبول دارم كه اگر بنا داشتيم كمي و فقط كمي از خطاهايمان را ببينيم باورهايمان تغيير مي‌كرد ولي باور كنيد كه اين تغيير باور ما هيچ تأثيري در صدق و كذب گزاره ‌هاي مورد باور نداردباز هم از شما و هر كس ديگري كه در اين راه ياري‌ام كند تشكر مي‌كنم

با سلام

اينكه چرا ما شعيه شديم به خاطر اينه كه دين آبا و اجدادمونه.

اينكه چرا ما مسيحي نشديم چون كه دين آبا و اجدادمون نيست.

اينكه چرا ما بودايي نشديم به خاطر چون اصلا كسي به ما نگفته بوديسم يعني چي!

اينكه چرا ما شيفته دينمون هستيم چون عاشق خودمون هستيم.

اينكه چرا ما خطاهامون رو نمي‏بينيم به خاطر اينه كه قرار نيست ما خطايي داشته باشيم.

از ديدارتون خوشبخت شدم.