• وبلاگ : بر بساط نكته‌دانان...
  • يادداشت : كدام بهتر است؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 17 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + ارادتمند 
    سلام
    بنده بستر زندگي زناشويي را براي طرح اين سوال مناسب نميدانم چرا که در خانواده ايثار وفداکاري وگذشت يکي از اصولي ترين ارکان زندگي موفق است .
    به نظرم بستر جامعه مناسب است که اين سوال مطرح شود وبه نظر من ديکتاتوري محصول افراط در مدل اول است ودموکراسي غرب محصول افراط در مدل دوم است.
    وهر دو آسيب هاي جدي در زمينه دين ودينداري دارند.وبا توجه به اينکه راه اعتدال براي آن به نظر حقير ممکن نيست لذا بايد ناگزير يکي را پذيرفت .
    ومن به دليل اينکه حداقل در مدل دموکراسي دنياي مردم آباد ميشود وهيچکدام آخرت مطلوب را ندارند دموکراسي را ميپذيرم.
    + نيايش 
    گزينه هيچکدام
    1- لزوما حالت اول ناآگاهي از حقوق نيست گاهي اوقات ناشي از مداراي خانم در برابر مردش است نه لزوما جهالت.
    2- تلاش براي بدست آوردن شرايط بهتر، مسلما بهتر است فقط بايد از راهش وارد شد.

    يا صبور
    سلام بر شما
    بله متوجهم منظور شما رو . اينو در نظراتي که براتون گذاشتن هم ديدم و متوجه شدم .
    به هر حال به نظر من آگاهي از حقوق يا آگاه نبودن از حقوق ، تاثير چنداني رو شيوه رفتار نميذاره ! چرا که خود استفاده از آگاهي روشهاي مختلفي داره . مثلا اينکه کسي که خودخواه تربيت شده را نمي توان با آگاهي داشتنش ، اميد چنداني داشت که زندگي مشترک خوبي داشته باشد ! برعکس کسي که خودخواه تربيت نشده وقتي آگاهي اش اضافه مي شود در جهت اصلاح قدم برمي دارد و دنبال درست شدن رابطه از هر راهي غير خودخواهي مي گردد.
    به قول روانشناس ازدواجي : ميزان موفقيت در زوج مشترک بودن و شدن را بايد در روابط اجتماعي طرف جستجو کرد . کسي که نحوه بزرگ شدنش زوم شده بر فردگرايي و خودخواهي ، در زندگي مشترک هم دچار مشکل خواهد بود .
    به نظرم اگر نظريه اول را مربوط به زوج هاي قديم الايام :) بدانيم ، شايد علت صلح و رضايت و کنارآمدن شان برگردد به اينکه فرزندان قديم در خانواده هاي پر جمعيت بزرگ مي شدند و جسته گريخته روابط اجتماعي را در کنار خواهر و برادرشان مي آموختند اما امروزه که فرزندان کم و محدودند و به اصطلاح روابط کمتر انساني است وئ بيشتر ماشيني ! زوجهاي مشترک اصلا نحوه رابطه گرم و صحيح و اجتماعي بعلاوه صبر لازم در اختلاف ها را نمي دانند .
    اللهم فرج عن کل مکروب
    اللهم عجل لوليک الفرج
    يا حليم
    سلام بر شما
    اول از همه خوشحالم که اين وبلاگو پيدا کردم !بر بساط نکته دانان جالبه
    دوم اينکه : هر دو نظريه هم کاستي دارن هم خوبي !رضايت و حل و فصل شدن و در هر صورت کنار هم بودن - که به نظرم واقع بيني بالاتري داره اين نوع کنار هم بودن - خوبي نظريه اول هست . خوبي نظريه دوم هم به اينه که با مشاور به صورت تلفني و پنهان از چشم خانواده و اطرافيان صورت مي گيره و در واقع دامنه ي اختلاف به خانواده کشيد نشده .
    در کل گذشت و محبتي که تو نظريه اول ديده ميشه قابل ستايشه و قهر کودکانه اي که تو نظريه دوم ديده ميشه خنده دار !!و غيرقابل کاربردي...
    بُرشي که در" نرمي "تو زندگي مشترک مخصوصا از طرف زن هست رو نميشه با هيچ رفتار ديگه اي قياس کرد . به نظرم زنها از لحاظ رواني و تربيت همسر به شيوه دلخواه ، بسيار قدرتمندترند از مردها ! اما با عجله و زودرنجي قابليتهاي خود را فراموش مي کنند و در نتيجه افسرده مي شوند .
    رستگار باشيد
    اللهم عجل لوليک الفرج
    پاسخ

    نكته اصلي تو اولي نا آگاهي به حقوقه و تو دومي آگاهي به حقوق و مطالبه حقوقه از اين زاويه بايد نگاه كنيد
    + صالح 
    سوال شما در حيطه زندگي خانوادگي و اجتماعي متفاوته. زندگي در جامعه با شناختن حق ها و به دنبال اون رفتن، آدم رو به خيلي جاها مي رسونه. اکثر آدمهايي هم که جامعه رو تغيير مي دن از گروه دومن ( مثل نلسون ماندلا) چون تا به حالت دلخواه نرسن آرام نمي گيرن. اما تفاوت اينجاست که رضايت زندگي را هم درعين مبارزه دارا هستند.
    اما در زندگي خانوادگي و شخصي اوضاع متفاوته. در کل گذشت بهتره. چه با پيش فرض شناخت حقوق و چه بدون اين پيش فرض. اين طور آرامش بيشتري تو زندگي هست.
    به نظرم نتيجه گيري اصلاح طلب يا محافظه کار بودن افراد رو هم از اين مثال نميشه تشخيص داد.
    + ام هدي 
    دومي بهتره
    چون اگر هميشه خودت رو با بدتر از خودت مقايسه کني هيچ وقت پيشرفت نمي کني درسته رضايت از زندگي مهمه ولي نه به هر قيمتي رضايت از زندگي هم بايد از راه درستش باشه
    + ناشناس آشنا 
    جناب موسوي الان چي اين جريان قشنگ و درسته؟! اينکه يک نفر چون مظلوم است احمق هم باقي بمونه؟! يا حداقل بفهمه که چه قدر بدبخته؟! بعد شما چرا به قول خودتون تو آمپاسيد؟! مردها که انگار رفتاراشونم مثل مدل لباساشون تغيير ناپذيره هميشه ي مدلن! ببخشيد جناب حقاني پستتون را کرديم دعواي فمنيستي!! سر زده بودم براي پست جديد...

    من دومي رو ميپسندم اما اولي رو بيشتر دوست دارم.

    نه دومي درست تره ولي نه اولي قشنگ تره ؟

    يه دلم ميگه اولي يه دلم ميگه دومي ولش کن خودت بگو

    خوب ما رو گذاشتي تو آنپاسا. نه آنپاس آنپااااااس

    + ناشناس آشنا 
    خب حالا که گزينه ديگه اي نيست !دومي بهتر است چون اگرچه هنوز زياد شرايطش با اولي فرق نداره ولي ميتونه باعث تغيير بشه چون از شرايط موجود ناراضي است البته بايد قوي تر عمل کنه مسکن و اينجور چيزا مردها رو درست نميکنه ، بايد يک حرکت مؤثرتر انجام بده چون اينجوري فقط معده خودش را داغون ميکنه البته اگه مرده هم يکم بيشتر غذاي حاضري بخوره عدالت رعايت ميشه
    + ناشناس آشنا 
    خب جالبه! شما ميگيد بحث سر مردها نيست!؟ تو رابطه دونفره به فرض مظلوم حقوقش را بدونه يا ندونه وقتي نتونه چيزي را عوض کنه چه اهميتي داره که به زندگيش با رضايت ادامه بده يا نده "البته متوحه عرض شما هستم که نفر اول شايد اصلا اين را ظلم ندونه" که البته قبول ندارم آدمها هميشه ظلم را ميفهمن متنها خودشون را تسکين ميدهند : با مقايسه شرايطشون با ديگران، اميد به جبران در جاي ديگه ، و يا شايد حس انتقام را هميشه تو دلشون ميپرورانند! در هرحال چون زن جنس ضعيف است در مقابل مرد مردها بايد عوض بشن تا رضايت واقعي براي زنان در زندگي حاصل بشوند والا اين رضايت ها نسبي است ...
    پاسخ

    به هر حال اين دو فرض الان در عالم واقع وجود دارند.من با بايد و نبايد كار ندارم.به نظر شما از همين دو فرض كدمش بهتره؟ ممكنه هزارتا فرض ديگه هم باشه. سوال من درباره اين دوتاست
    + ناشناس آشنا 
    زن اول به خاطر اين زود آروم ميشه چون مردش از متوسط مردهاي هم دوره اش شعورش بيشتره!! ولي زن دوم ناراحت است چون مردهاي باشعور را هم دور وبرش ميبينه! به نظرم درباره مردها نظرسنجي بذاريد کارگشاتره
    + ناشناس آشنا 
    به نظرم هردوتا مدل در واقع يکي است، تو مدل قديمي زن از مسکن صحبت کردن با زنهاي همسايه استفاده کرده و در مدل دوم از داروهاي مسکن، وبه هرحال هردو دنبال ادامه زندگي وحفظ زندگي هستند.اين مردها هستند که بايد خودشون را عوض کنن . چون مشکل رفتارهاي اوناست مهم نيست که زنها چه جوري با اين رفتار ها مواجه بشوند مهم اين است که مردها به هرحال زنها رو آزار ميدهند. مدل سوم مردهايي هستند که خودشون را برتر از زنها نميدونن و رفتار انساني با همسرشون دارند..
    پاسخ

    تو مدل اول زن از مسكن استفاده نكرده. از وضعيتش كلا راضيه. چون حقوق خودش رو نمي شناسه. بحث سر مردها نيست.
    اين نظر سنجي شما خيلي غلط هست .. شما از ميان دو نظريه غلط داريد ميگيد کدام بهتر است .. هر دو غلط است
    پاسخ

    به دوستم جناب هاتف هم گفتم خوب گزينه‌هاي ديگر را بنويسيد. كه در عالم واقع امكان داشته باشند
    + هاتف 
    سلام. طور ديگري هم تصوير ميکردي تا بهتر هم باشه نه اينکه از پيش خودت برهان سبر و تقسيم درست کني و بگي يا اين يا اون. خوب هيچکدام خوب نيست.
    پاسخ

    خوب شما تصوير كن اون طور ديگه رو.
    + جيغ و جار حروف 
    و يه چيز ديگه اينکه ميشه از مرحل? جهالت وارد مرحل? دانستن شد ولي عکسش متاسفانه امکان پذير نيست.
       1   2      >