• وبلاگ : بر بساط نكته‌دانان...
  • يادداشت : كدام بهتر است؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 17 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    يا صبور
    سلام بر شما
    بله متوجهم منظور شما رو . اينو در نظراتي که براتون گذاشتن هم ديدم و متوجه شدم .
    به هر حال به نظر من آگاهي از حقوق يا آگاه نبودن از حقوق ، تاثير چنداني رو شيوه رفتار نميذاره ! چرا که خود استفاده از آگاهي روشهاي مختلفي داره . مثلا اينکه کسي که خودخواه تربيت شده را نمي توان با آگاهي داشتنش ، اميد چنداني داشت که زندگي مشترک خوبي داشته باشد ! برعکس کسي که خودخواه تربيت نشده وقتي آگاهي اش اضافه مي شود در جهت اصلاح قدم برمي دارد و دنبال درست شدن رابطه از هر راهي غير خودخواهي مي گردد.
    به قول روانشناس ازدواجي : ميزان موفقيت در زوج مشترک بودن و شدن را بايد در روابط اجتماعي طرف جستجو کرد . کسي که نحوه بزرگ شدنش زوم شده بر فردگرايي و خودخواهي ، در زندگي مشترک هم دچار مشکل خواهد بود .
    به نظرم اگر نظريه اول را مربوط به زوج هاي قديم الايام :) بدانيم ، شايد علت صلح و رضايت و کنارآمدن شان برگردد به اينکه فرزندان قديم در خانواده هاي پر جمعيت بزرگ مي شدند و جسته گريخته روابط اجتماعي را در کنار خواهر و برادرشان مي آموختند اما امروزه که فرزندان کم و محدودند و به اصطلاح روابط کمتر انساني است وئ بيشتر ماشيني ! زوجهاي مشترک اصلا نحوه رابطه گرم و صحيح و اجتماعي بعلاوه صبر لازم در اختلاف ها را نمي دانند .
    اللهم فرج عن کل مکروب
    اللهم عجل لوليک الفرج