• وبلاگ : بر بساط نكته‌دانان...
  • يادداشت : راز چهل
  • نظرات : 1 خصوصي ، 3 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    بسم الله الرحمان الرحيم

    سلام عليکم

    اربعين جانسوز حسيني عليه السلام را به حضرت بقية الله الاعظم، امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف و همه شيعيان و محبين اهلبيت تسليت عرض مينمايم.

    آيت الله شهيد سيد حسن شيرازي در کتاب شيوه هاي ياري غريب کربلا مي نويسد.

    ... اگر عزاداري هاي بر پا شده براي امام حسين عليه السلام از روز شهادتش تا امروز نبودند، اين انقلاب محدود نمي توانست مجالي براي اهداف بزرگ آن بگشايد و حکومت بني اميّه را رسوا سازد و هم چنين حکومت هايي که انحراف آن ها را به ارث بردند.

    امام حسين عليه السلام امام يک نسل نبود، بلکه امام همه نسل ها تا روز قيامت است.

    پس بايد همه اعمال و گفتارش – و بيش از همه انقلابش – جهاني و جاويدان باشد، و مشکلات هر روز و دايمي را تا روز قيامت علاج کند. انقلاب امام حسين عليه السلام را تنها براي آن نسل دانستن، بزرگترين جنايت در حقّ آن امام است. چرا که اين سخن معنايش محدود کردن رسالت اوست؛ رسالتي که براي آن خلق شد و براي آن کشته شد.

    ... و در ((مناقب)) از ابي مخنف آمده است: (( هنگامي که زنان وارد خانه يزيد شدند، کسي از فرزندان معاويه و ابي سفيان نبود، مگر اين که با گريه و نوحه سرايي بر حسين عليه السلام به استقبال آمدند و آنچه را که بر تن داشتند و نيز زيور آلات خود را انداختند و براي امام حسين عليه السلام سه روز عزاداري بر پا نمودند...))

    و در(( جلاءالعيون)) از سيّد بن طاوس آمده است: (( ... هنگامي که زنان امام حسين عليه السلام و خانواده اش از شام باز مي گشتند و به عراق رسيدند، به راهنما گفتند که ما را از راه کربلاء عبور بده. وقتي که به محلّ جنگ رسيدند، جابر پسر عبدالله انصاري و جماعتي از بني هاشم و مرداني از فرزندان رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم را ديدند که براي زيارت قبر امام حسين عليه السلام آمده بودند و به عزاداريي که جگر ها را مي سوزاند پرداختند، زنان آن منطقه هم به آنان پيوستند و چند روز را همين گونه عزاداري کردند.))....