سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین یادداشت

به نام او

اولین یادداشت در اولین روز که بدون آن که توجه داشته باشم با روز تولدم یکی شده است.

بالاخره با اصرار دوستان و البته میل خودم من هم پا به عرصه مجازی گذاشتم. عرصه‏ای که مهمترین ویژگی اش نمایش فردیت انسان هاست. فردیت از خواص روزگار مدرن است و در این روزگار آدمی عجب میلی به ارتباط با دیگرانی دارد که هم می‏خواهد بشناسدشان به رأی و نظر شان و هم کاری به شکل و قیافه و مرامشان نداشته باشد. دنیای مجازی این امکان را به همه می دهد تا آزادانه سخن بگویند که این هم رهاوردی از سفر مدرن انسان است. جهان مجازی جایی است برای شناخته شدن و شناخته نشدن. در این عرصه گسترده افراد فراوانی نکته ها برای عرضه دارند. اما در کنار ایشان هستند کسانی که همتشان  بیش از نمایش خود نیست همان که حافظ خود فروشی می خواندش و البته از آن نهی می کند چرا که

 بر بساط نکته دانان خود فروشی شرط نیست

 با این حال فراوانند کسانی که در فضای اینترنت خود می فروشند به هر دو معنا.

اما در این میانه تلاش طلبه‏ ای ساده در روزگار ترک سنت و نرسیدن به مدرنیته چه می تواند باشد جز آن که بربساط نکته دانان بنشیند و هر چه حاصل آمد با دوستانی که خواهد یافت تقسیم کند. و البته یا سخن دانسته خواهد گفت یا خاموش خواهد ماند.

شب یلدا برای ما ایرانیان شبی است به یاد ماندنی لااقل ازاین جهت که نزدیکان در کنار هم قرار می‏گیرند تا سرمای زمستان را با گرمای دوستی چاره کنند.

شب یلدا هم مبارک.