سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاندیداهای انگلیسی؟؟


سایت بی‌بی‌سی فارسی درباره انتخابات خبرگان یادداشتی منتشر کرده است. فرض می‌کنم که در این یادداشت افراد دعوت به رای دادن به یک لیست و رای ندادن به لیستی دیگر شده‌اند. برای آنکه نتیجه بگیریم کاندیداهای لیست اول مورد حمایت انگلیس هستند باید گزاره‌های زیر را قبول داشته باشیم.

1.      سایت،‌ رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی از سیاست واحدی پیروی می‌کنند.

2.      در هیچ یک از بخش‌های خبرگزاری بی‌بی‌‌سی چیزی خلاف سیاست‌های آن منتشر نمی‌شود.

3.      سیاست‌های این خبرگزاری در راستای سیاست‌های دولت انگلستان است.

4.      دولت انگلستان مشخصا برای انتخابات خبرگان پنجم برنامه دارد.

5.      این خبرگزاری کاملا رو بازی می‌کند و ورای این موضع‌گیری صریح، هیچ برنامه مخفی دیگری وجود ندارد. (هدف آنها فقط رای آورن یک لیست یا دست‌کم رای نیاوردن اشخاصی خاص است.)

6.      مدیران این خبرگزاری معتقدند حمایت آنها از یک لیست می‌تواند درانتخابات ایران تاثیر‌گذار باشد.

7.      مدیران این خبرگزاری (با این همه سابقه فعالیت رسانه‌ای) احتمال نمی‌دهند که حمایت آن‌ها موضع عکس بدهد و اتفاقا مردم به لیست مقابل رای بدهند.

8.      در بین کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان کسانی وجود دارند که خواسته یا ناخواسته در راستای سیاست‌های انگلستان عمل می‌کنند.

9.      شورای نگهبان نمی‌داند که اشخاص مورد حمایت انگلستان چه کسانی هستند. یا می‌داند ولی به هر دلیل نمی‌تواند آنها را رد صلاحیت کند.

به نظرم هر یک از این گزاره‌ها که مخدوش باشند نمی‌توانیم دعوت نوشته حسین باستانی در سایت بی‌بی‌ُسی فارسی را دلیل حمایت دولت انگلستان از یک لیست یا مخالفتش با لیست دیگر بدانیم.

پی نوشت 1: اگر کسی بدبین باشد می‌تواند در یادداشت حسین باستانی راه‌کاری برای رای آوردن آقایان یزدی، مصباح و جنتی بیابد که با ظرافت خاصی در متن گنجانده شده است.

پی ‌نوشت 2: من هیچ یک از گزاره‌های فوق را قبول ندارم.