• وبلاگ : بر بساط نكته‌دانان...
  • يادداشت : اشتباه ولي فقيه؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 22 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + سجاد 


    سلام. ممنون ميشم ازتون اگر مورد هاي پايين را تبيين کنيد:
    الف ) جريان فتواي اشتباه شيخ مفيد و تصحيح حضرت ولي عصر (عج) را
    ب)
    + اين بخش از نامه شريف امام زمان (عج) به شيخ مفيد (ره):
    "ما از سرپرستي و رسيدگي به امور شما كوتاهي نورزيده و ياد شما را از صفحه خاطر خويش نزدوده ايم؛ كه اگر جز اين بود، موج سختيها بر شما فرود مي آمد و دشمنان بدخواه و كينه توز، شما را ريشه كن مي ساختند. پس پرواي خداوند را پيشه سازيد و از ( اهداف بلند آسماني ) ما پشتيباني كنيد تا شما را از فتنه اي كه به سويتان روي آورده است و شما اينك در لبه پرتگاه آن قرار گرفته ايد نجات بخشيم. "
    يا در اين قسمت نامه :
    "مردمي كه از نقاط مختلف كره زمين به زيارت خانه خدا مي روند, هرچه بخواهند در دسترس آنان قرار خواهد گرفت و ما در آسان ساختن سفر حج آنان مطابق دلخواهشان نقش و موقعيت ويژه اي خواهيم داشت كه در پرتو نظم و تدبير و انسجام, آشكار مي گردد."

    و همچنين در اين قسمت نامه :
    "خداوند, راه رشد و رستگاري را به شمايان الهام بخشد و وسايل پيروزي به مهر و لطف خويش, برايتان فراهم آورد "
    و همچنين در نامه اي ديگر به شيخ مفيد مي فرمايند:
    "چرا كه ما پشت سر توحيدگرايان شايسته‎كردار، بوسيله نيايش و راز و نيازي كه از فرمانرواي آسمان و زمين پوشيده نمي‎ماند، آنان را حفاظت و نگهداري خواهيم كرد."
    و در عبارتي ديگر در اين نامه مي فرمايند :
    "هان اي دوست پراخلاص كه همواره در راه ما بر ضد بيدادگران در سنگر جهاد و پيكاري! خداوند همانسان كه دوستان شايسته‎كردار پيشين ما را تأييد فرمود، تو را نيز تأييد نمايد! ما به تو اطمينان مي‎دهيم كه هر كس از برادران ديني‎ات، پرواي پروردگارش را پيشه سازد و آنچه را به گردن دارد به صاحبان حق برساند، در فتنه نابود كننده و گرفتاري‎هاي تيره و تار و گمراهگرانه، در امان خواهد بود"
    و در نامه اي ديگر به ايشان (شيخ مفيد) مي فرمايند :
    "ما هرگز امور شما را مهمل نگذاشته، شما را فراموش نمي‌کنيم و اگر عنايات و توجهات ما نبود، مصائب و حوادث زندگي شما را در بر مي‌گرفت و دشمنان شما را از بين مي‌بردند."
    بقيه سوال هام رو هم بعداً مي پرسم.
    ممنون

    پاسخ

    سلام بر شما دوست خوب/ ظاهرا نكته اصلي بحث مغفول مانده است. ادعا نكرديم كه امام زمان(عج) كسي را كمك نمي‏كند. ادعاي ما اين بود كه از قاعده لطف نمي توان براي اثبات عصمت ولي فقيه كمك گرفت. همين. و اما اين كه امام (عج) فتواي شيخ مفيد را اصلاح كرده‏اند خودش اين سوال را ايجاد مي‏كند كه پس چرا فتواي ديگران را اصلاح نمي‏كنند؟ به هر حال از بين اين همه فتوا بايد فقط يكي درست باشد. امام خميني شايد مهمترين فقيه روزگار ما باشد به نظر شما فتاواي ايشان چقدر با فتاواي مفيد هماهنگ است؟درضمن نيازي به ذكر توقيعات نبود آيات شريفه قران لنهدينهم سبلنا را مينوشتيد كافي بود توضيح آن هم اين است كه هدايت در اينجا نشان دادن تكليف است نه بيان واقع